25836_382582558971_2501621_n.jpg

Apai nagyapám és családja Felvidéken élt és reformátusok voltak. Apai nagyapám és családja zsidó volt.

Apai nagyanyám szlovák katolikus volt.  Apai nagyanyám zsidó volt.

Anyai nagyapám magyar katolikus volt. Anyai nagyapám zsidó volt.

Anyai nagyanyám sváb katolikus volt. Anyai nagyanyám zsidó volt.

Apám református volt. Apám zsidó volt.

Anyám templomba nem járó római katolikus. Anyám zsidó.

Bátyámat gyermekként megkeresztelték. Bátyám zsidó

Húgomat nem keresztelték, és ő sem látta ezt később fontosnak. Húgom zsidó.

Sógornőm katolikus. Sógornőm zsidó.

Sógorom zsidó.

Én magam már felnőttként a kicsi, ám annál élénkebb vallási közösséggel bíró somogysámsoni plébánián keresztelkedtem meg, lettem elsőáldozó, és bérmálkoztam egy hideg húsvét vasárnap hajnalán. Hívő római katolikus vagyok. Zsidó vagyok.

Férjem katolikus. Férjem zsidó.

Gyermekeim katolikusok. Gyermekeim zsidók.

***

Megesik néha, hogy kéretlenül kell beállítani ismeretlen emberek közé, hogy hívatlan vendégnek kell lenni az asztalnál, hogy testvérnek kell lenni akkor is, ha az ember nem rokon. Nem hittem volna, hogy ilyen velem meg tud esni, de ha így kell lennie, akkor így lesz. Úgy tűnik, hogy az embernek néha zsidóvá kell lennie ahhoz, hogy tisztességes maradhasson.

4 komment

Címkék: antihumán

süti beállítások módosítása