Izabella.Jones 2012.06.22. 06:52

Nyilván

4776566546_288456c1db_n.jpgNyilván a melegtől van, hogy van ez a gombóc a gyomromban, amiről nehéz eldönteni pillanatnyilag, hogy hányinger vagy gyomorfekély lesz-e majd belőle. Nyilván a melegtől van, hogy végül lemondtam arról, írok egy vicces posztot, mennyire nem tudnak a vizsgázóink magyarul, mennyi magyartalan, se füle, se farka mondatot barkácsolnak össze lányos/fiús zavarukban, és még ha tanultak is valamit, és nem csak buliztak (ritka) az elmúlt három hétben, akkor sem tudják, megfelelő nyelvi eszközök híján, kifejezni azt, amit végeredményben szeretnének. Nyilván a melegtől van az is, hogy két nap után már nem tartom szórakoztatónak azokat az újszerű irodalmi és történelmi 'tényeket' sem, melyeken mondjuk az első vizsganapon, kínomban ugyan, de még jót nevettem

Nyilván a melegtől van, hogy nem tudtam érdemben reagálni a vizsgaelnök furcsa felvetésére, miszerint én kávézás közben férfi helyre (sic!) ültem le, és ő, már ha ő lenne a főnököm, el is tiltana onnan. És nyilván az is a melegtől van, hogy felháborodtam, amikor egy lány cigány származásáról érdeklődött, és elégedett mosollyal dőlt hátra, mert jól tippelt, látta a szemén. (????) Nyilván a melegtől van, hogy nem tartottam szórakoztatónak, hogy a bizottság jó része tegnap délután egymásra licitálva fröcsögött azon, az utolsó vizsgázó milyen buta volt, és hogy hát igen, mindennél van lejjebb. (Félreértés ne essék, a tény az tény, nemigen tudott semmit az a gyerek, de úgy gondolom, azért majd megkapja a megfelelő érdemjegyet, ezen még egymást hergelve gúnyosan röhögni.... nos, az nem tartozik az etikus tanári magatartás körébe.)

Nyilván a melegtől van, hogy zokon vettem, amikor ez elnök feleltetés közben egy papírt dugott az orrom alá, miszerint a vizsgázót át akarom-e engedni, hiszen a pontozáshoz nincsen köze, és nem gondolom, hogy feltétlenül tisztában volna minden tantárgy követelményszintjével és értékelési koncepciójával. Nyilván az is a melegtől van, hogy legszívesebben felrúgtam volna tisztelt kollégámat, aki évekig nem tanított gyakorlatilag semmit a szaktárgyából, vizsgán azonban eljátszotta az elegáns és nagytudású kérdezőtanárt, kávézás közben meg Mikszáthos stílben beszélgetett az elnökkel nagyjából úgy, mintha ő szarta volna a világegyetemet. Meg is kérdezte az elnök, hogyhogy drága kollégám nem valami jobb kéttannyelvűben nyomja az ipart, miért ebben a szellemi mocsárban dagonyáz, a fent említett drága ember meg vonogatta a vállát, hogy nem adódott lehetőség. Az viszont nyilván nem a meleg miatt volt, hogy nem világosítottam fel a rajtam átnéző (pfff, nő!) elnököt, hogy hát bazmeg azért nem, mert tanítani a nagytudású, nagyon öltönyös, nagyon hátkérlekalássanKálmánbátyám stílusú pali sajnos nem tud, se töriből, se angolból, és mert a szar munkájának gyümölcsét egy másik kollegina takarította egy másik bizottságban három napig.

Nyilván a meleg miatt juthatott  olyan ostobaság is az eszembe, hogy valószínűleg nem volt rendszeres számonkérés magyarból és töriből, és hogy a szaktanárok nem tanították meg őket értelmes, összefüggő mondatok alkotására az anyanyelvükön. Azt is gyanítom, nem nagyon magyarázta el az osztályfőnök, hogyan illik viselkedni mondjuk vizsgahelyzetben egy diáknak, és nyilván a meleg miatt mentem ki az első kör után, hogy a második adag diáknak gyorstalpaló vizsgaetikettet nyomjak a folyosón. Nem zavar különben, bárki képes erre, csak kár, hogy ez is elmaradt itt a nevelési folyamat öt évében.

Nyilván a melegtől van, hogy mérhetetlenül idegesít, hogy nem műveltek a vizsgázók, hogy József Attiláról a felelő nem nagyon tudott semmi érdemlegeset mondani, ellenben ott helyben megjegyezte, hogy az Eszmélet harmadik (vagy mit tudom én, hányadik) versszakának ő sajnos semmi értelmét nem találta, pedig el is olvasta. Meg az is dühít, hogy van, aki komolyan hiszi, hogy a 17.-18. századi magyar paraszt latinul csevegett, és hogy a KGST tagja Mexikó, Brazília és mondjuk Bolívia volt. 

Nyilván a meleg miatt történhetett meg az is, hogy Bridget eléggé el volt keseredve látván és hallván az ő kollégái és diákjai szánalmas teljesítményét, és én meg nyilván a meleg miatt sajnáltam meg őszintén tegnap délután.

Ma állítólag szűnik a meleg, és jobb lesz minden. Épp most érkezik az első felhő. Végre. 

süti beállítások módosítása