Izabella.Jones 2012.06.09. 07:36

Vizsganap

Már megint vizsganap van. Szegény én. Szegény vizsgázók. 

Tegnap az jutott eszembe, micsoda posztokat lehetne írni arról, hogy látják a bizottság tagjai, Gofri terminológiájával élve a "nénik", a vizsgázót, és hogy látják a vizsgázók a néniket. Szörnyen szarkasztikusra lehetne venni a stílust.

Ma megyek másodszorra, már voltam egy napot csütörtökön, de eléggé szenvedtem. Mind a vizsgázóktól, mind a bizottság elnökétől. A vizsgázókat okosnak, de felületesnek éreztem. Főleg, ami a világ dolgait illeti. Pesze tudom, ez még istenes, legalább tárgyi tudása van, leteszi a fenekét, akaraterő, mittudomén, csak a gondolkodás hova vész el, azt nem tudom ...

A vizsgáztatók meg, na az a börleszk kategória. A "nénik" amint szakértenek. Édes Istenem! Meg a tételeket összeállító nénik és bácsik!

Csak egy példát mondok, utazás témakör. A vizsgáztatónak ugyebár fejében az élettapasztalat, a hatvanas években volt boldog fiatal, papíron meg a sztenderdizált vizsgakérdések, nagyon helyesen egyébként, ne kérdezzenek marhaságokat csak úgy. Szóval néni kérdez: miért olyan népszerű a hátizsákos utazgatás a fiatalok körében? A vizsgázó csodálkozik. Népszerű??? Hát szerinte nem. (A gyerek a város egyik elitgimijének végzőse, talán életében nem nyaralt máshol csak csillagos hotelekben, erről az egész autóstoppos, csővázas hátizsákos dologról életében nem hallott, esetleg valahol egyszer olvasott futólag, de arra nem emlékszik.) Itt elakad a vizsga, ez nem a vita téma, a fiatalember udvarias, készséggel elhiszi, hogy ma rengeteg fiatal stoppol hatalmas hátizsákokkal az út mentén, ő ugyan ilyet nem látott, a Kresz szerint ez még tilos is esetleg, meg józan ésszel felmérve roppant veszélyes is. A kérdésre, hogy ez az utazási forma miért jó, nem tud válaszolni. A néni szerint ebben a témában a jártassága nem volt megfelelő. Én vitatkoztam. Szerintem a kérdés nem volt megfelelő. Végül a pontozásnál természetesen kompromisszumra jutottunk. Mégis.

Na mindegy, így lesz ma, egy nap az unalomban, miközben álló nap arra fogok gondolni, hogy a Nádas regényt szeretném olvasni. Függő lettem. Nádas addikt.

6 komment

Címkék: scola

süti beállítások módosítása